Forkurs i matte/fysikk for studenter på maritime studier

Ønsker du en oppfriskning av grunnleggende fysikk og matematikk fra grunnskolen og videregående skole så er dette kurset for deg. Mange av studentene våre har hatt stor nytte av forkurset tidligere fordi det gir en god og "myk" start på studiet.

Forkurset i fysikk og matematikk er et helt frivillig tilbud for deg som skal begynne på bachelor i skipsfart og logistikk, bachelor i marinteknisk drift eller bachelor i nautikk høsten 2024. Det er ingen eksamener eller prøver av noe slag, kun frivillige arbeidsoppgaver.

På kurset vil vi gjennomgå grunnleggende fysikk koblet sammen med det viktigste fra matematikken på grunnskolen og videregående. Kurset egner seg for alle som vil friske opp kunnskapene sine i skolematematikk og fysikk.

Du vil også lære litt om studieteknikk og hvordan det er å være student. Følger du kurset vil du derfor få en mykere overgang til studenttilværelsen og komme raskere i gang med en studiegruppe du kan jobbe sammen med.

Kurset vil foregå på campus Vestfold (Bakkenteigen), fra mandag 5. august kl 09.15 i rom "A1-30 Larvik" og ut uka. Vi holder på fra kl. 09.15 – 15.00 alle dager, bortsett fra fredag hvor vi avslutter med gratis pizza til lunsj.

Kantina på skolen er åpen. Det er også skolens bokhandel hvor du kan få kjøpt bøker, kalkulator og skrivesaker (www.ssn.no/bokhandel/vestfold/norli-akademisk-vestfold).

En god kalkulator (se hvilke til høyre) er nødvendig. Excel og andre Windowsverktøy får du bruke gratis mens du er student.

Disse bøkene vil bli brukt i både forkurset og ikke minst i senere matte/fysikk-emner til høsten. Derfor ingen grunn til å vente med å kjøpe disse (bokhandelen på skolen har pakkepris til kr 2898,-):

• MATEMATIKK FOR FAGSKOLEN, samt LØSNINGSFORSLAG til denne (Ekern, Trond).
  • ROM STOFF TID - FYSIKK FORKURS:  Både GRUNNBOK og STUDIEBOK (Grimenes, Arne Auen)

Det er ingen forhåndspåmelding, det er bare å møte opp. Ta kontakt med Geir Lislebø (geir.lislebo@usn.no / 35952735) om du har noen spørsmål.

Vi gleder oss å treffe deg!

Forkurs i matematikk og fysikk

Oppstart: mandag 5. august kl. 09.15

Avsluttes: fredag 9. august kl. 13.00

Rom: A1-30-Larvik

Campus: Vestfold

Utstyr:

Kalkulator godkjent for eksamener videre i studiet: Casio fx-82ES PLUS, Casio fx-82EX, Citizen SR-270X eller Citizen SR-270X College.