Universidad Rey Juan Carlos (URJC)

Illustration photo URJC
Land: Spania
Antall som har reist hit: 46
Vi har samarbeidet med Universidad Rey Juan Carlos (URJC) i 12 år, 46 studenter har vært på utveksling her. URJC ble grunnlagt i 1996 og har ca. 36.000 studenter og 1900 ansatte. Universitetet er lokalisert i vakre Madrid som har vært hovedstaden i Spania siden 1562. I Madrid bor det ca. 3.4 millioner mennesker. Byen er kjent for sitt behagelige klima året rundt, kunst og kultur, flott arkitektur og herlig mat. Det er en fordel å kunne litt spansk før en utveksler til URJC.

Why apply to your university?

Les mer på universitetets nettside

Beliggenhet

Spania

Universidad Rey Juan Carlos

Studenthistorier

"Jeg valgte å dra på utveksling fordi jeg elsker å reise, dessuten så ønsket jeg å lære et nytt språk og møte nye mennesker."
Anders har studert et semester i Spania og skriver: "Jeg har fått mange venner fra forskjellige land, jeg har blitt kjent med spanskkultur og andre kulturer. Ta språkkurs! Lær deg basic spansk samtidig som du skaffer deg venner som du kan utforske Madrid med! Dra på utveksling!"