Statsvitenskap ved California State University, Monterey Bay

Illustration Photo Monterey Bay California
"Du kan si at mitt sosiale liv var ganske hektisk."

Hvem er jeg?

Hans Birger tar en bachelorgrad i Statsvitenskap ved campus Drammen. Høsten 2017 var han på utveksling i USA.

Hvordan var mottagelsen?

Semesteret mitt startet etter noen uker med mine venner i Florida. Jeg drar til USA ganske ofte og har studert der tidligere. Den Første uka var nok en av de mest sosiale ukene. Jeg brukte mye av tiden med forskjellige folk jeg aldri hadde møtt før.

Hvordan var studiet?

Hans Birger tok følgende fag under oppholdet sitt:

Sosiale media og sosiale bevegelser
Grunnleggende sosiologifag,
Verdens religioner
Fortellerfag for forfattere.

Jeg ble overrasket over hvor ulikt disse timene var strukturert i forhold til Norge. Ikke bare er det mer dialog mellom studenter og professorer (noe jeg likte), men det var også en ganske politisk vri, som jeg ganske kjapt ville undersøke nærmere. Dagene mine var ganske varierte. Jeg hadde både tidlige og sene forelesninger. Jeg nølte ikke med å prate med enkelte av professorene etter timene og kunne ende opp i lange diskusjoner. En av disse samtalene varte nesten fire timer. Du kan si at jeg og den læreren ble ganske godt kjent.

Anbefaler jeg utveksling?

Jeg hadde venner jeg møtte regelmessig hver uke til bestemt tid, hvis ikke oftere, men minst en gang i uken. Jeg hadde et fantastisk semester!
Les mer om California State University Monterey Bay (CSUMB)
Dette reisebrevet handler om
done CSUMB
done USA