Siviløkonomi ved Rotterdam Business School

"Vi har hatt en fantastisk opplevelse i Rotterdam og kan virkelig anbefale det!"

Hvem er jeg?

Joakim og Eline skriver om deres opphold ved Rotterdam Business School. De studerer begge siviløkonomstudiet på campus Ringerike.

Hvordan var studiet?

Vi gikk på en linje som heter International business and career (IBAC). Dette er et studieprogram der det er 50/50 internasjonale studenter og nederlandske studenter. Fagene i Rotterdam er praksis rettet og foreleserne kunnskapsrike og motiverte. Vi hadde fag som The bottom Line, Logistics and legal aspects, European Business studies, negotiations, International law, international Field trip og flere. Det med Nederland er at det er mange fag med få studiepoeng og fagene varer ikke ut hele semesteret som det gjør i Norge. Semesteret er delt i to blokker, der du har noen forskjellige fag. Vi anbefaler denne skolen og linjen, fordi du lærer mye og møter mennesker fra hele verden.

Anbefaler jeg utveksling?

Rotterdam som by er en moderne storby som er litt større en Oslo, du har alt fra kanaler, til tusenvis av sykler og mange skyskrapere. For den optimale nederlandske opplevelsen må man kjøpe eller leie en sykkel, for du er ikke integrert før du sykler over alt. Utelivet i Rotterdam byr på alt fra latinsk musikk til fulle tekno fester. Byen er veldig multikulturell så du finner restauranter fra alle verden hjørner. Rotterdam er også i hjerte av Europa, som gjør det enkelt og billig å reise rundt. Vi har selv vært i de fleste nederlandske byene, Wien, Brussel, Antwerpen, Gent, Paris, Berlin og Aachen. Det er bare tiden som begrenser mulighetene for å reise.

Vi har hatt en fantastisk opplevelse i Rotterdam og kan virkelig anbefale det!

Min opplevelse totalt

Veldig bra
Les mer om Hogeschool Rotterdam (HR)
Dette reisebrevet handler om