Økonomi og ledelse ved Rotterdam Business School (RBS)

Illustration photo RBS
"Jeg har oppdaget stor forskjell mellom å studere i USN Norge og i Rotterdam business School. Studier i Rotterdam hadde større fokus på samarbeid med næringslivet. Vi besøkte flere selskaper og snakket med flere medarbeidere der."

Hvem er jeg?

Jeg heter Alaa Aldin Alhalabi og studerer markedsføringsledelse ved USN. Jeg har akkurat kommet hjem fra utveksling hos RBS!

Hvorfor søkte jeg meg til denne institusjonen?

Jeg surfet mye på nett om ERASMUS, da fikk jeg mye informasjon at Nederland er det nr. 1 på business i hele Europe. I tillegg, jeg leste om deres program og likte jeg dette programmet (Business & Society: Global and local perspective) og har merket at dette programmet er mye relevant til min studielinje.

Hvordan var mottagelsen?

Studenter: Jeg har opplevd mange fine opplevelser med de andre medstudentene. Jeg liker mangfold og være sosial, i tillegg fikk jeg masse venner fra ulike land.

Ansatte: ansatte ved partnerinstitusjonen var veldig hjelpsomme og snille folk.

Fasiliteter på campus

Det var flere ulike tilbud på campus. Jeg har listet det opp her:

Kantine : Hyggelig kantine og fine folk som jobber der. Alt var god, ren og rimelige priser ( i sammenlignet med norske priser )
Treningstilbud: Det er treningstilbud på campus. Jeg var der aldri selv.
Sosiale arenaer: Det blir arrangert masse aktiviteter. Disse aktivitetene blir arrangert forskjellige steder som f.eks. barer, restauranter og kafeer.
Lesesal: Flott lesesal

RBS har også et egent Rooftop hvor det blir arrangert aktiviteter!

Hvordan bodde jeg?

Jeg er så heldig at jeg hadde noen venner i Nederland som hjalp meg å få finne et sted å bo!

Hvordan var prisene sammenlignet med norske?

Nederland er dessverre er mye billigere enn Norge i alle mulige ting.

Hvordan var studiet?

jeg valgte programmet Business & Society: Glocal Perspective is a knowledge. Programmet er veldig relevant for mitt studie hjemme. Jeg veldig fornøyd med dette programmet.

En liten beskrivelse om programmet: Business & Society: Glocal Perspective is a knowledge, practice and student driven programme.

There are 3 projects:
Glocal Business & Consumer Behavior
1.Strategic Marketing & Competitive Positioning of 6 weeks
2.Sustainable Business Innovation of 3 weeks.
3.These projects will teach you in theory and in practice how organisations work and what their success factors are in order to design your own ideas and strategies. You will have the opportunity to meet many innovative entrepreneurs based in the multicultural and popular city Rotterdam.

Min opplevelse totalt

Veldig bra
Les mer om Hogeschool Rotterdam (HR)
Dette reisebrevet handler om