Økonomi og ledelse ved New College Durham

Nattbilde over Durham by
Bilde fra en gate i Durham på kvelden
Sozan og en venninne tar selfie
En bro over en elv i Durham
Sozan ser utover byen i solnedgang
"Før jeg søkte på utveksling var jeg litt redd, men nå angrer jeg ikke. Jeg anbefaler på sterkeste studenter til å dra på utveksling, det er det beste jeg har gjort"

Hvem er jeg?

Hei!

Mitt navn er Sozan Jibril, jeg studerer økonomi og ledelse på USN. Men nå er jeg på utveksling i Durham i UK

Hvordan var mottagelsen?

New college arrangerer skoletur til andre byer for internasjonale studenter: York, Whitby og Edinburgh. Jeg dro til Edinburgh med skolen, ellers har jeg dratt med venner til Newcastle, York, Whitby, Manchester og London.

Var det kulturforskjeller?

Før jeg søkte på utveksling var jeg litt redd, men nå jeg angrer ikke. Jeg anbefaler på sterkeste studenter til å dra på utveksling, det er det beste jeg har gjort. Jeg har forbedret min Engelsk, ble kjent med nye studenter fra andre land. Vi kommer til å holde kontakt og besøke hverandre senere.

Hvordan var studiet?

Jeg tar tre fag ved NCD:

MOP (Managing Organisational Performance)
ITD (International Tourism Development)
Entrepreneurship.

I MOP vi hadde tre timer med forelesninger «lecture» deretter to time med «seminar». Hvor vi fikk en gruppeoppgave som vi skulle presentere i klassen. Jeg syns det var nyttig, det er en god lære måte.

Anbefaler jeg utveksling?

Jeg anbefaler studentene som skal dra på utveksling til å være sosiale, bli kjent med nye studenter. Ikke heng med bare norske studenter. Og dersom dere sliter med å levere obligatorisk oppgaver inn fristen, kan dere be om å forlenge fristen. Lykke til =)

Min opplevelse totalt

Bra