Lærerutdanning ved University of Winchester

"Jeg anbefaler alle å dra på utveksling, det er noe jeg tror alle vil tjene på. Hvis du drar må du også prøve å oppleve så mye som mulig og nyte tiden, for før du vet ordet av det har det gått tre måneder og du er på vei hjem"

Hvem er jeg?

Jeg heter Sara og studerer grunnskolelærer 1-7 ved campus Vestfold. De siste tre månedene har jeg vært på utveksling i England.

Hvordan var mottagelsen?

Vi seks som er her fra Glu 1-7, er mye sammen, men de fleste undervisningstimene er vi i forskjellige grupper. Dette gjør at man blir satt utenfor komfortsonen, noe jeg tror vi alle har tjent på. Vi seks er også veldig heldige, for vi har en kontaktperson som gir oss tett oppfølging og som hjelper oss så godt han kan. Dette gjør at hele skole opplevelsen blir litt bedre og tryggere.

Var det kulturforskjeller?

Universitetet jeg besøker ligger i en liten koselig som heter Winchester. Byen er ikke særlig stor, men bærer stort preg av engelsk kultur og historie. Byen har faktisk Engelands eldste Katedral. Dette semesteret har jeg også vært litt ute og reist. Jeg har vært på dagstur til London, jeg har besøkt Stonehenge, dratt til Jurassic Coast, vært på julemarked i Bath og besøkt en dyrepark ikke langt unna.

Hvordan var studiet?

Hverdagen min her nede er noe annalenes enn ved USN. Dagene er mer preget av egentid og lesing. De fagene jeg har er: English curriculum, Mathematics, Educational theory, Wider cross-curriculim og School experience. Undervisningen har vært utfordrende, men også veldig lærerikt. Det har vært utrolig gøy å se deler av England jeg helt sikker ikke ville sett om jeg ikke hadde bod her i tre måneder. Vi har også vært i praksis på en engelsk skole, noe som har vært veldig interessant.

Anbefaler jeg utveksling?

Hele opplevelsen av å være på utveksling har vært både skummel og interessant. Jeg har vært mye utenfor komfortsonen, men jeg ville ikke vært foruten. Etter disse tre månedene har jeg fått mange nye vennskap og en del kunnskap som jeg vil ta med meg videre i lang tid.

Jeg anbefaler alle å dra på utveksling, det er noe jeg tror alle vil tjene på. Hvis du drar må du også prøve å oppleve så mye som mulig og nyte tiden, for før du vet ordet av det har det gått tre måneder og du er på vei hjem.
Les mer om University of Winchester (WINCHESTER)
Dette reisebrevet handler om
done WINCHESTER