Informatikk og automatisering ved South Dakota School of Mines and Technology

" Det har vært utfordrende og lærerikt. Beste var kanskje alle de nye vennene jeg har fått"

Hvem er jeg?

Michael er 22 år og han studerer informatikk og automatisering og reiste på utveksling til South Dakota School of Mines and Technology.

Fasiliteter på campus

Det er veldig mange studentorganisasjoner på campus. Jeg var med i et Formula SAE lag der vi bygde en Formula 1 lignende bil som skal konkurrere mot andre studentlag fra hele verden. Ellers var det studentorganisasjoner om alt mulig fra ølbrygging til ping pong.

Var det kulturforskjeller?

Folk er veldig pratsomme i forhold til Norge, så det tok ikke lang tid før man hadde en masse venner. Hver fredag så var det gratis middag på et internasjonalt studenthus, det var en fin plass å møte andre internasjonale studenter.

Hvordan var studiet?

Fagene Michael tok var Control Systems, Mechatronics & Measurement Systems, Safety Engineering, Engineering Economics og Commercialization of New Technology. Det var lekser, lab'er og rapporter hver eneste uke som var del av sluttkarakteren og flere eksamener spredt utover semesteret. Dette gjorde at man måtte holde jevnt og høyt tempo hele tiden. Det er viktig å være klar over at studiemengden er større enn i Norge, så det er mange lange dager.

Anbefaler jeg utveksling?

Ja. Det har vært utfordrende og lærerikt. Beste var kanskje alle de nye vennene jeg har fått. Jeg anbefaler det, siden det er en utfordring man vokser mye av.
Les mer om South Dakota School of Mines and Technology (SDSoMaT)
Dette reisebrevet handler om
done SDSoMaT