Grunnskolelærerutdanning ved University of Winchester

Illustration photo of Winchester
"Før jeg reiste på utveksling, hørte jeg de fleste si de ikke ville vært foruten sitt utenlandsopphold, og jeg tenkte egentlig at jeg ikke kom til å føle det sånn; men nå med en måned igjen her, vil jeg si akkurat det."

Hvem er jeg?

Johanne studerer Grunnskolelærerutdanning ved USN og tok et semester i Storbritannia, ved University of Winchester.

Hvordan var mottagelsen?

Det er flere ordninger, som Peer-Parter og SmartBuddy, satt i gang av universitetet med å hjelpe internasjonale studenter å finne seg til rette her.

Hvordan bodde jeg?

Internasjonale studenter får bo på campus, noe som gjør at man har kort vei til det meste.

Var det kulturforskjeller?

Winchester er en utrolig vakker by, som det er enkelt å bli kjent med. Skolen har ansatte som jobber direkte med de internasjonale studentene, som gjør at det er kort vei til hjelp.

Hvordan var studiet?

Fagene her ved University of Winchester er innholdsrike, og jeg opplever at foreleserne er veldig gode på de områdene de underviser i. For eksempel, i et fag på bare 7,5 studiepoeng kan ha flere forelesere, da de tar for seg de områdene de kan best. Samtidig opplever jeg at de samarbeider seg imellom, slik at alt henger sammen og kan knyttes inn i de vurderingsformene man har: essay, mappeinnleveringer, flervalgs-eksamen og presentasjoner.

Anbefaler jeg utveksling?

Før jeg reiste på utveksling, hørte jeg de fleste si de ikke ville vært foruten sitt utenlandsopphold, og jeg tenkte egentlig at jeg ikke kom til å føle det sånn; men nå med en måned igjen her, vil jeg si akkurat det. Til tross for krevende skolearbeid, litt hjemlengsel og utfordringer med å tilpasse seg et nytt land og kultur, ville jeg ikke vært denne opplevelsen foruten.
Les mer om University of Winchester (WINCHESTER)
Dette reisebrevet handler om
done WINCHESTER