Grunnskolelærerutdanning ved California State University, Monterey Bay

"Anbefaler virkelig å reise på utveksling, man sitter igjen med masse gode minner, nye venner og lærer masse!"

Hvem er jeg?

Therese Strand studerer Grunnskolelærerutdanning for trinn 5-10. Våren 2018 var hun på utveksling i USA.

Hvordan bodde jeg?

Under oppholdet sitt bodde Therese i dobbelt rom på Promontory housing, sammen med både amerikanere og internasjonale studenter. Hun ble lett kjent med mennesker fra hele verden der. Hun var også veldig fornøyd med leiligheten sin, men anbefaler å velge singel rom.

Var det kulturforskjeller?

Therese og et par andre norske venner hun møtte på CSUMB leide ofte bil for å oppleve og nyte California. Dersom man skal på roadtrip anbefaler Therese å ta turen til Santa Cruz boardwalk, Gilroy outlet og Los Angeles. Hun fikk også anledningen til å reise til Cabo i Mexico under spring break. Det er mange kjempe fine steder i Monterey men to av stedene Therese vil anbefale er Big Sur og Carmel by the sea.

Hvordan var studiet?

Fagene hun tok var:

HCOM 225: Literature, Film & Culture
HCOM 212: Dialogue and Deliberation- An introduction
HCOM 211: Reading Writing Crit Thkg
SBS 200: Communication Skills: Applications in Social Science and Global Studies

4 fag som utgjorde 4 units hver. Tre fag under Humanities and Communication og et fag under Social Behavioral Science.

Anbefaler jeg utveksling?

Jeg lærte masse av både å reise alene til et helt nytt sted. Anbefaler virkelig å reise på utveksling, man sitter igjen med masse gode minner, nye venner og lærer masse!
Les mer om California State University Monterey Bay (CSUMB)
Dette reisebrevet handler om
done CSUMB
done USA