Fysisk aktivitet, ernæring og helse ved University of the Sunshine Coast

"Jeg har erfart så utrolig mye på dette semesteret. Jeg har utviklet meg og opplevd de fineste ting."

Hvem er jeg?

Jeg heter Karin Aas-Aune og studerer Fysisk aktivitet, ernæring og helse, å dra til Australia. Det anbefaler jeg alle andre også å gjøre.

Fasiliteter på campus

Viste dere at det er kenguruer på campus?

Hvordan bodde jeg?

Varsity, der jeg bodde, var helt topp. Utsikt over volleyballbanen og bassenget, flotte rom med store senger og eget bad og kort vei til universitetet var et pluss. Det at universitetet og Varsity ikke ligger så sentralt var litt dumt., men man kan ikke få i pose og sekk alltid. Jeg trodde at det skulle være litt kortere avstander til strand og butikk/kjøpesenter. Til matbutikk er det ca. 25 min å gå, og når du skal handle en del, så kan det bli litt tungvint. Et kjempeflott tilbud de har ordnet her, er at de har gratis buss til butikk på tirsdager og torsdager, og det går busser til kjøpesenter og strand hele tiden (fra universitetet).

Var det kulturforskjeller?

Sosialt var det helt topp. Mine room mates var ei norsk jente og to australske gutter som jeg kom veldig godt overens med. På Varsity er det mennesker fra hele verden og det var veldig moro og få møte den australske kulturen, men også og bli kjent med folk fra eksempelvis Canada, USA, Danmark, Brasil, Kina, osv. Det blir kjedelig å reise fra alle, men vi skal ha en reunion om ett år. Volleyballbanen og bassenget var et samlingspunkt. Hvis du liker å være sosial, bør du absolutt velge Varsity!

Jeg har erfart så utrolig mye på dette semesteret. Jeg har utviklet meg og opplevd de fineste ting. Vi har reist litt; Sydney, Brisbane, Fraser Island og Cairns er noen av stedene. I Cairns hoppet jeg i fallskjerm over The Great Barrier reef, noe som var helt sinnsykt. Jeg fikk også snorkle ved the Great Barrier reef og se regnskog.

Hvordan var studiet?

Det nærmer seg slutten på et fantastisk eventyr. Jeg har studert et semester på University of the Sunshine Coast, og jeg må si meg super fornøyd.

I løpet av semesteret i Australia har jeg studert “sports and exercise psychology”, “food in society”, “exercise prescription and programming” og “public health”. Noen av fagene var veldig interessante og veldig relevante med tanke på bacheloren jeg tar.

Anbefaler jeg utveksling?

Reiser du til Australia har du mulighet til å oppleve de mest fantastiske ting og det er ikke så langt til andre steder man kanskje kan tenke seg å reise til. Universitetet har utrolig dyktige forelesere som vil at du skal lære. Du har mulighet til å møte mennesker og få venner fra hele verden, til å få et sosialt og solfylt semester. Du kan få se noen av verdens fineste strender og ikke minst se kenguru på campus.
Les mer om University of the Sunshine Coast (USC)
Dette reisebrevet handler om
done USC
done Australia