Nina Katrine Prebensen

Nina Katrine Prebensen er professor i markedsføring og har doktorgrad i strategi og Ledelse fra NHH, Bergen. Hun er siviløkonom fra BI, Oslo. Hennes forskning handler om forbrukeres holdninger og adferd, særlig innrettet mot opplevelser, livskvalitet og bærekraft. Prebensen har deltatt i startups og sittet i en rekke bedriftsstyrer.

Foredrag

Hvordan endre turisters holdninger og adferd for å sikre en bærekraftig utvikling i reiselivet?

Dette foredraget handler om hvordan vi kan påvirke turisters holdninger og adferd for å fremme bærekraftig turisme, bevare naturressurser og støtte lokale samfunn.

Betydningen av ChatGPT i markedsføringen av Norge som reisemål

Dette foredraget handler om hvordan ChatGPT påvirker markedsføringen av Norge som reisemål ved å tilby personlig tilpassede reiseanbefalinger og engasjerende kundeservice. Foredraget bygger på egen forskning som viser hvordan folk oppfatter markedsføringsmateriell laget av mennesker versus maskin.

Kultur og identitet: møter mellom lokalbefolkning og turister

Dette foredraget handler om den dynamikken som oppstår når turister møter lokalbefolkning, og hvordan disse møtene kan berike kulturell forståelse og identitet. Særlig vil det legges vekt på hvordan museer kan tilrettelegge for verdifulle møter mellom mennesker både fysisk og digitalt.

Opplevelsesøkonomi i et ressursperspektiv

Dette foredraget handler om hvordan opplevelsesøkonomien kan utnytte ressurser på en bærekraftig måte for å skape minneverdige opplevelser og samtidig bevare miljøet. Norges eksport baserer seg i stor grad på naturressurser. Hvordan forholder vi oss til «eksport av naturen i reiselivssammenheng»? 

Nye forståelser og modeller i forbrukeradferd

Dette foredraget handler om de nyeste teoriene og modellene innen forbrukeradferd, og hvordan vi bedre kan forstå forbrukernes beslutningsprosesser og de faktorene som påvirker deres kjøpsvalg. Dersom vi ser på alle transaksjoner i et tjenesteperspektiv, vil kunden fremstå som en sentral aktør sammen med produsent, eiere, og andre interessenter. Fokus vil være på hvordan bedrifter kan involvere og engasjere kunder for å bidra til økt verdiskaping.

Er kundetilfredshet utilfredsstillende som mål og fenomen?

Dette foredraget handler om begrensningene ved å bruke kundetilfredshet som eneste mål, og diskuterer alternative metoder for å måle og forbedre kundeopplevelsen.

Nina K. Prebensen, USN

Professor
USN Handelshøyskolen
Institutt for økonomi, markedsføring og jus, campus Drammen

Kontakt

Interessert i dette foredraget?
Kontakt Nina K. Prebensen for å gjøre en avtale.